16-05-2024

Leerlingen presenteren hun visie op de stad van 2040

Geïnspireerd door de uitdagingen van de toekomst hebben de leerlingen, onder begeleiding van hun docent, zich verdeeld in 5 groepen om verschillende aspecten van de ideale stad te verkennen. Van wonen en recreatie tot energie en transport, geen aspect werd overgeslagen. Door middel van mindmaps, onderzoek op internet en overleg met experts hebben ze hun ideeën gevormd en vervolgens hun ontwerpen tot leven gebracht.

De presentaties, variërend van maquettes en zelfs digitale modellen, werden met enthousiasme ontvangen door medeleerlingen en docenten. Elk groepje gaf een korte pitch waarin ze hun keuzes en ontwerpen uitlegden, terwijl ze ook vragen van het publiek beantwoordden.

Roel van Thiel, de begeleidende docent, benadrukt het belang van dergelijke projecten voor de ontwikkeling van de leerlingen: "Dit soort activiteiten stimuleert niet alleen creativiteit en samenwerking, maar het moedigt ook kritisch denken aan over echte wereldproblemen. Het is geweldig om te zien hoe onze leerlingen zich inzetten voor het vinden van oplossingen voor de uitdagingen van morgen."

Elk groepje werd beoordeeld door klasgenoten en docenten. Dit werd gedaan op basis van hun presentatie en ontwerp. De resultaten zullen meetellen als onderdeel van het examendossier. 

Met een blik op de toekomst heeft 4 havo laten zien dat ze niet alleen klaar zijn om de wereld van morgen te betreden, maar ook vastberaden zijn om deze te vormen tot een betere plek voor iedereen!

Terug naar overzicht

Deze site maakt gebruik van cookies. Dit doen wij om het gebruiksgemak van de site te verbeteren, statistieken bij te kunnen houden en inzicht te krijgen in het bezoek gedrag.